ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG

Kontakt z Kancelarią

Każdy może się z nami skontaktować telefonicznie, przez e-mail albo korzystając z formularza kontaktowego. W przypadku rozmowy telefonicznej należy krótko przedstawić sprawę – wówczas nastąpi skierowanie do odpowiedniego prawnika. W przypadku kontaktu przez pocztę elektroniczną lub formularz, odezwiemy się do Państwa najszybciej jak to możliwe.

Wstępna rozmowa

Wstępne omówienie Państwa sprawy służy temu, by sprawdzić, czy i w jakim zakresie możemy pomóc. Taka rozmowa jest krótka i nie obliguje do niczego, w szczególności zaś nie zobowiązuje Państwa do zlecenia nam prowadzenia sprawy. Nie udzielamy jednak na tym etapie żadnej porady prawnej.

Wstępna ocena

Na podstawie informacji uzyskanych w rozmowie, przekazujemy wstępną ocenę, w tym informację czy możemy przyjąć Państwa sprawę. Na tym etapie przekazujemy wskazówki co do prawdopodobnych kosztów związanych z obsługą prawną.

Przesłanie umowy

Przekazujemy klientowi umowę o obsługę prawną wraz z wyszczególnieniem zadań do wykonania oraz zasad rozliczenia wynagrodzenia. Klient na podstawie umowy poznaje szczegółowe warunki współpracy, w tym wysokość wynagrodzenia lub sposób jego obliczenia, a także poszczególne jego elementy i terminy zapłaty.

Udzielenie zlecenia

Po podpisaniu i przesłaniu umowy, sprawa zostaje przekazana do nas. Na tym etapie analizujemy dokumenty oraz opracowujemy strategię działania, a także możemy udzielać porad prawnych, występować w sądzie i prowadzić oficjalną korespondencję.

Rezultaty

W toku sprawy udzielamy klientom na bieżąco informacji, w tym przekazujemy wiadomości o postępie sprawy, a w szczególności o ewentualnych zmianach w sprawie. Na tym etapie przygotowujemy korespondencję, gromadzimy dokumenty do sądu, prowadzimy rozmowy i negocjacje. Wszystko w celu pomyślnego załatwienia sprawy.

Formy rozliczenia

Naszym klientom zwykle proponujemy wybór spośród dwóch modeli współpracy: Rozliczenie według stałej, wcześniej uzgodnionej stawki. W takim przypadku w umowie precyzyjnie określamy zakres zlecenia i czynności do wykonania, a klient wie zarówno ile, jak i za co płaci. Rozliczenie według stawki godzinowej. W takim przypadku umowa obejmuje ustalenie wysokości stawki wynagrodzenia oraz zasad zlecenia, a klient może powierzyć wówczas kancelarii dowolną ilość spraw i czynności do wykonania.

Opłaty sądowe

Dodatkowym kosztem w sprawach sądowych jest konieczność wniesienia opłat sądowych. Obowiązek ten wynika z ustawy i dla każdej ze spraw opłaty te są ustalone odgórnie. Zawsze z wyprzedzeniem informujemy klientów o wysokości poszczególnych opłat i sposobie ich uiszczenia. Opłaty te wnosi się do sądu.

Opłaty skarbowe

W sprawach przed urzędami zamiast opłat sądowych obowiązują opłaty skarbowe. Zwykle są one nieco niższe niż te, które wnosi się do sądu. Zawsze informujemy klienta o potrzebie uiszczenia takiej opłaty. Osobną opłatą jest opłata skarbowa od pełnomocnictwa, którą klient musi zawsze uiścić, gdy udziela prawnikowi pełnomocnictwa.

Koszty

Odrębnemu rozliczeniu podlegają koszty związane z dojazdami, noclegami czy usługami zewnętrznymi. Ich zwrot następuje na zasadach przewidzianych w umowie po ich zaakceptowaniu przez klienta.